Regulamin i polityka prywatności

REGULAMIN SPRZEDAŻY PUBLIKACJI ELEKTRONICZNYCH

Dział I. Definicje wybranych pojęć

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
„Regulaminie” – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin;
„Regulaminie Sklepu internetowego” – należy przez to rozumieć dostępny na stronie https://www.pro-body.pl/regulamin-sklepu Regulamin Sklepu internetowego prowadzonego przez Sprzedawcę;
„Sprzedawcy”Venore LTD z siedzibą na Cyprze pod adresem 7571 Nicosia, Agiou Therapontos 16, Anglisides zarejestrowana pod numerem HE461759.
„Kliencie” lub zamiennie „Kupującym” – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, a posiadającą zdolność do czynności prawnych;
„Stronach” – należy przez to rozumieć łącznie Sprzedawcę i Klienta, którzy zawarli umowę na podstawie Regulaminu; pojęcie „Strony” zaś odnosi się do każdego z tych podmiotów z osobna;
„Użytkowniku końcowym” – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, której Klient przyznał prawo do korzystania z publikacji wyłącznie w jego imieniu i na jego rzecz, tj. na wewnętrzne potrzeby własne Klienta; o ile Strony nie zastrzegą w umowie inaczej w każdym przypadku Użytkownikiem końcowym może być tylko osoba fizyczna wykonująca pracę lub świadcząca usługi na rzecz Klienta, korzystająca z publikacji w związku ze świadczeniem tej pracy/usług, której prawo do korzystania z tej publikacji Klient przypisał w ramach Aplikacji; każde naruszenie Umowy (w tym Regulaminu) dokonane przez Użytkownika końcowego traktowane jest równoznaczne z naruszeniem dokonanym przez Klienta ze wszystkimi skutkami stąd wynikającymi;
„Sklepie internetowym” – należy przez to rozumieć prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://www.pro-body.pl sklep internetowy, za pośrednictwem którego Sprzedawca sprzedaje publikacje znajdujące się w jego ofercie;
„publikacji” – należy przez to rozumieć treść cyfrową w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta zawierającą np. treści tekstowe, materiały audio, wizualne lub audiowizualne, będące utworami w rozumieniu Prawa autorskiego, w tym m.in. ebooki, audiobooki, eczasopisma. Treść cyfrowa może być zapisana w formacie PDF, EPUB, MOBI lub innym oferowanym przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego, stosownie do informacji podanej obok danej publikacji;
„koncie” – należy przez to rozumieć funkcjonalność Sklepu internetowego, w ramach której gromadzone są dane Klienta, dane dotyczące składnych przez Klienta zamówień na publikacje jak i za pomocą której udostępniane są Klientowi zakupione przez Klienta publikacje;
„Serwisie autoryzacyjnym” – należy przez to rozumieć serwis informatyczny umożliwiający autoryzację Klientów do konta, za pomocą loginu i hasła; autoryzacja i korzystanie z Serwisu autoryzacyjnego odbywa się zgodnie z Zasadami korzystania dostępnymi w jego treści na stronie https://borg.pro-body.pl/Content/doc/terms_of_use.pdf;
„Zasadach korzystania” – należy przez to rozumieć dokument określający reguły zakładania, modyfikacji i usuwania konta w Sklepie internetowym, a także pozostałe zasady korzystania z Serwisu autoryzacyjnego, dostępny w samym Serwisie; Zasady korzystania są również udostępniane nieodpłatnie osobie zainteresowanej zawarciem umowy ze Sprzedawcą – przed jej zawarciem, w formie adekwatnej do sposobu komunikacji pomiędzy Sprzedawcą a potencjalnym Klientem;
„koszyku” – należy przez to rozumieć składnik Sklepu internetowego, który służy do określenia przez Klienta danych dotyczących zamówienia, które tworzy w oparciu o narzędzia informatyczne oferowane przez system teleinformatyczny Sprzedawcy;
„Konsumencie” – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, o której mowa w art. 221 kc oraz osobę fizyczną posiadającą status quasikonsumenta w rozumieniu postanowień dokumentu pod nazwą „Dodatkowe ogólne warunki umów dla quasikonsumentów, tj. przedsiębiorców będących osobami fizycznymi zawierającymi ze spółką Venore LTD. umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, a nieposiadającą dla nich charakteru zawodowego (nr 1/2023)”;
„kc” – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
„Prawie autorskim” – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 4 lutego 1994. o prawie autorskim i prawach pokrewnych;
„Ustawie o prawach konsumenta” – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Dział II. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady zakupu publikacji od Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu internetowego, w tym wzajemne prawa i obowiązki Stron z tym związane.
    2. Regulamin jest dostępny na stronie https://www.pro-body.pl/regulamin-sklepu dla każdego użytkownika Internetu, w tym dla każdego Kupującego.
    3. Zakupu publikacji za pośrednictwem Sklepu internetowego może dokonać tylko taki Kupujący, który przed zakupem zarejestruje się w Sklepie internetowym lub który posiada tam już swoje konto.
    4. Kupujący składając zamówienie za pośrednictwem Sklepu internetowego na zakup publikacji oświadcza tym samym, że zapoznał się z treścią Regulaminu oraz Regulaminu Sklepu internetowego i akceptuje oba te regulaminy bez zastrzeżeń.
    5. W razie sprzeczności pomiędzy treścią Regulaminu i pozostałymi ww. regulaminami pierwszeństwo ma Regulamin.
    6. W zakresie nieuregulowanym Regulaminem oraz Regulaminem Sklepu internetowego stosuje się przepisy prawa cywilnego, w tym przepisy kc, Prawa autorskiego oraz Ustawy o prawach konsumentów.

Dział III. Składanie, przyjmowanie i realizacja zamówień na publikacje

  1. Z zastrzeżeniem postanowień pkt 3 Działu II Regulaminu, Klient zamawia publikację za pośrednictwem Sklepu internetowego stosując się do instrukcji i wytycznych zawartych na stronie https://www.pro-body.pl/.
    2. Elektroniczny formularz zamówienia dostępny w Sklepie internetowym określa dane wymagane do realizacji zamówienia oraz dane mające charakter opcjonalny.
    3. Klient dokonuje zamówienia publikacji zaznaczając ją w Sklepie internetowym za pomocą opcji „DO KOSZYKA”, a następnie w samym koszyku doprecyzowuje wskazane tam elementy zamówienia. Zastrzega się przy tym (patrz Dział V Regulaminu), że przy każdej publikacji oferowanej Klientowi w Sklepie internetowym, Sprzedawca zamieszcza dodatkowe ogólne postanowienia określające zakres udzielonej na korzystanie z tej publikacji licencji, liczbę dostępów w ramach Aplikacji, typ pliku i ewentualnie inne dane dotyczące tej publikacji. Klient winien bardzo dokładnie zapoznać się z tymi postanowieniami przed złożeniem zamówienia.
    4. Po prawidłowym wypełnieniu elektronicznego formularza zamówienia Klient winien dokładnie zapoznać się ze wszystkimi danymi, które tam wprowadził i kliknąć przycisk „ZAMAWIAM”. W przypadku nieprawidłowości w wypełnieniu formularza zamówienia system teleinformatyczny Sprzedawcy będzie nadawał komunikaty wskazujące na popełnione błędy lub braki uniemożliwiające przejście do kolejnego etapu składania zamówienia.
    5. Z zastrzeżeniem pkt 6 poniżej, w terminie do 24 godzin od momentu doręczenia zamówienia do Sprzedawcy w podany w pkt 4 powyżej sposób, system teleinformatyczny Sprzedawcy wygeneruje i prześle na adres poczty elektronicznej Klienta podany w treści zamówienia, potwierdzenie przyjęcia zamówienia wskazując w szczególności takie dane jak: przedmiot zamówienia, cenę, sposób płatności. Po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia, ale przed dokonaniem płatności za jego przedmiot, Klient może jeszcze odstąpić od umowy przesyłając informację „Rezygnuję z zamówienia” na adres: obsluga.klienta@pro-body.pl z podaniem numeru zamówienia, danych Klienta i adresu poczty elektronicznej wskazanego w zamówieniu. W celu uzyskania dostępu do publikacji Klient zobowiązany jest dokonać płatności ceny za tę publikację. Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia na publikację po dokonaniu przez Kupującego za pośrednictwem dostawcy systemu płatności zapłaty ceny i jej zaksięgowaniu na rachunku bankowym Sprzedawcy. Po zaksięgowaniu ceny Sprzedawca poinformuje Klienta o rozpoczęciu realizacji zamówienia poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej na wskazany przez Klienta w zamówieniu adres poczty elektronicznej. Udostępnianie publikacji nastąpi nie później niż w ciągu 12 godzin od wysłania ww. wiadomości elektronicznej. O udostępnieniu publikacji na koncie lub w ramach Aplikacji Klient zostanie poinformowany poprzez przesłanie wiadomości elektronicznej na wskazany przez Klienta w zamówieniu adres poczty elektronicznej. Klienci mogą otrzymać fakturę elektroniczną, wystawioną i doręczoną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, po udostępnieniu publikacji. Szczegółowe zasady płatności określone zostały na stronie wybranego przez Klienta w zamówieniu dostawcy systemu płatności.
    6. Sprzedawca może – w procesie składania zamówienia, poprzez swój system teleinformatyczny – zaproponować określonym przez siebie kategoriom Klientów, płatność w formie przedpłaty. W przypadku, gdy Klient, po zaproponowaniu mu – stosownie do powyższego – zapłaty w formie przedpłaty wybierze tę formę płatności, nie będą miały do Niego zastosowania postanowienia pkt 5 powyżej. W terminie do 24 godzin od momentu doręczenia zamówienia do Sprzedawcy w podany w pkt 4 powyżej sposób, system teleinformatyczny Sprzedawcy wygeneruje i prześle na adres poczty elektronicznej Klienta podany w treści zamówienia, potwierdzenie przyjęcia zamówienia wskazując w szczególności takie dane jak: przedmiot zamówienia, cenę, sposób płatności przedpłaty oraz informację, że publikacja zostanie udostępniona Klientowi po dokonaniu płatności. Po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia, ale przed dokonaniem płatności za jego przedmiot, Klient może jeszcze odstąpić od umowy przesyłając informację „Rezygnuję z zamówienia” na adres: obsluga.klienta@pro-body.pl z podaniem numeru zamówienia, danych Klienta i adresu poczty elektronicznej wskazanego w zamówieniu. W celu uzyskania dostępu do publikacji Klient zobowiązany jest dokonać́ płatności ceny za tę publikację. Sprzedawca po dokonaniu przez Kupującego zapłaty ceny i jej zaksięgowaniu na rachunku bankowym Sprzedawcy wystawia i doręczy Klientowi fakturę oraz prześle na adres poczty elektronicznej Klienta podany w treści zamówienia wiadomość elektroniczną zawierającą informację o udostępnieniu publikacji.
    7. Liczba komputerów lub urządzeń mobilnych, na które Klient może pobrać zamówioną publikację oraz liczba dostępów dla Użytkowników końcowych w ramach Aplikacji będzie podawana obok publikacji w ogólnych postanowieniach określających zakres udzielonej licencji na korzystanie z niej.

Dział IV. Cena

  1. Sprzedawca oświadcza, że całkowita cena za udostępnienie danej publikacji jest podana w Sklepie internetowym w ramach informacji o danej publikacji lub w treści zamówienia na daną publikację. Cena tam podana w dacie złożenia zamówienia przez Klienta wiąże Strony.
    2. Sprzedawca podaje zarówno cenę netto, jak i ceną brutto, tj. cenę już uwzględniającą podatek od towarów i usług.
    3. Klient dokonuje płatności ceny stosownie do postanowień Działu III Regulaminu.
    4. W przypadku płatności realizowanych w trybie określonym w Rozdziale III pkt 5, jeżeli nie nastąpi ona w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia wysłania potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę, oznacza to, że Klient złożył oświadczenie o rezygnacji z zamówienia i zamówienie to jest traktowane jako niezłożone i nieistniejące.

Dział V. Licencja na korzystanie z publikacji

  1. Klient, któremu udostępniono publikację w sposób inny niż poprzez Aplikację, jest uprawniony w ramach zamówienia tej publikacji do dziesięciokrotnego pobrania ze swojego konta pliku zawierającego publikację. Po dokonaniu ostatniego pobrania zamówienie uznaje się za wykonane w całości.
    2. Klient, któremu udostępniono publikację poprzez Aplikację jest uprawniony do dalszego udostępnienia tej publikacji wyłącznie takiej liczbie Użytkowników końcowych, jaka wynika z zamówienia złożonego przez Klienta i przyjętego przez Sprzedawcę. W celu umożliwienia Użytkownikowi końcowemu dostępu do konkretnej publikacji poprzez Aplikację, Klient zobowiązany jest podać w ramach konta adres poczty elektronicznej tego Użytkownika końcowego. W okresie obowiązywania licencji na daną publikację Klient, bez zgody Sprzedawcy, nie może zmienić podanego pierwotnie w ramach konta adresu poczty elektronicznej ani udostępniać poprzez Aplikację publikacji innej osobie niż Użytkownik końcowy, którego adres poczty elektronicznej został pierwotnie podany w ramach konta. Szczegółowe uprawnienia Klienta oraz Użytkowników końcowych, którzy korzystać będą z publikacji poprzez Aplikację określone są w Regulaminie Aplikacji oraz wynikają z aktualnych na chwilę korzystania z tych uprawnień funkcjonalności Aplikacji.
    3. Każdy publikacja oferowana za pośrednictwem Sklepu internetowego stanowi utwór w rozumieniu Prawa autorskiego, a tym samym jest objęta przewidzianą tym prawem ochroną.
    4. Sprzedawca jest uprawniony do udzielenia licencji lub dalszej licencji (sublicencji) na korzystanie z zakupionej przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego publikacji, w zależności od tego, czy Sprzedawcy przysługuje tylko licencja czy też autorskie prawa majątkowe do publikacji. W tekście Regulaminu zarówno licencja, jak i dalsza licencja (sublicencja) są określane mianem licencji, bez rozróżnienia, czy chodzi o licencję czy sublicencję.
    5. Zakres udzielonej licencji na korzystanie z publikacji, w tym okres jej obowiązywania, może różnić się w odniesieniu do różnych publikacji.
    6. Z chwilą udostępnienia publikacji Klientowi przez Sprzedawcę zostaje udzielona Klientowi, który to zamówienie złożył, licencja na korzystanie z publikacji objętego jego treścią, w zakresie określonym w Regulaminie oraz postanowieniach doprecyzowujących zakres licencji podanych na stronie Sklepu internetowego obok tej publikacji, takich w szczególności, które określają:
    a) dopuszczalną ilość pobrań publikacji, o ile jest inna niż wskazana w pkt 1 powyżej;
    b) sposób zabezpieczenia publikacji, który może wpływać na zakres korzystania z niej poprzez ograniczenie tego zakresu, co Klient zawierając umowę akceptuje; w związku z powyższym Klient powinien przed złożeniem zamówienia na daną publikację dokładnie zapoznać się z informacją o sposobie zabezpieczenia;
    c) brak prawa lub prawo skopiowania tekstu publikacji lub określonej ilości znaków; w braku informacji na ten temat należy przyjąć, że pobrana publikacja lub jakakolwiek jej część nie może być kopiowana;
    d) prawo lub brak prawa dokonywania wydruku tekstu publikacji; w braku informacji na ten temat należy przyjąć, że prawo takie nie przysługuje; w przypadku przyznania takiego prawa obok publikacji wskazuje się liczbę jej stron, które mogą zostać wydrukowane; w braku liczby należy przyjąć, że chodzi o nie więcej niż 20 (dwadzieścia) stron publikacji łącznie;
    e) termin obowiązywania licencji, z tym, że w braku takiego terminu przyjmuje się, że licencja zostaje udzielona na czas nieokreślony;
    f) inne elementy, o ile zostaną podane w informacji obok publikacji.
    7. Sprzedawca uprasza każdego Klienta, by przed złożeniem zamówienia zapoznał się zarówno z treścią Regulaminu, Regulaminu Sklepu internetowego, jak i postanowieniami doprecyzowującymi treść udzielonej licencji, podanymi na stronie Sklepu internetowego obok tej publikacji.
    8. O ile Strony nie postanowią inaczej licencja na korzystanie z zakupionej publikacji:
    a) umożliwia korzystanie z niej tylko przez Klienta, któremu licencja ta została udzielona, dla własnego użytku wewnętrznego oraz przez Użytkowników końcowych, którym prawo do korzystania z tej publikacji Klient przypisał w ramach Aplikacji, z zastrzeżeniem dalszych ograniczeń określonych w treści Regulaminu lub/i w postanowieniach zapisanych obok publikacji na stronie Sklepu internetowego, w tym także zastosowanych przez Sprzedawcę zabezpieczeń technicznych;
    b) ma charakter niewyłączny i niezbywalny.
    9. Zastrzega się, że licencja może wygasnąć w przypadku utraty przez Sprzedawcę prawa do jej udzielenia np. wskutek wygaśnięcia przysługującego mu prawa autorskiego do korzystanie z publikacji na polu eksploatacji niezbędnym do udzielenia dalszej licencji na zasadach określonych Regulaminem czy w przypadku ustania po stronie Sprzedawcy praw autorskich majątkowych do niego na ww. polu eksploatacji.
    10. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów Prawa autorskiego oraz postanowień niniejszego Regulaminu Klient nie jest uprawniony do rozpowszechniania ani udostępniania zakupionej publikacji, jej fragmentów, jej kopii, wykorzystywania publikacji w celach komercyjnych, dokonywania zmian czy wszelkiego rodzaju modyfikacji publikacji, usuwania błędów publikacji czy naruszania praw przysługujących Sprzedawcy na podstawie Prawa autorskiego.
    11. Klient, który zakupił publikację, nie ma prawa udzielania dalszych licencji na korzystanie z niej osobom innym niż Użytkownicy końcowi, którym prawo do korzystania z tej publikacji Klient przypisał w ramach Aplikacji.
    12. Klient winien zadbać, by żadna osoba nieuprawniona nie korzystała z publikacji przez Niego zakupionej.
    13. Dana licencja na korzystanie z publikacji umożliwia korzystanie z niej tylko w takim zakresie, jaki został określony wyraźnie przez Sprzedawcę, z uwzględnieniem postanowień pkt 6 powyżej. Nie można domniemywać lub wyprowadzać po stronie Klienta, który zakupił publikację, innych lub szerszych uprawnień.

Dział VI. Zabezpieczenia publikacji

  1. Każdy publikacja może być zabezpieczona znakiem wodnym (watermarkiem) przed nielegalnym kopiowaniem. Informacja o formie zabezpieczenia, o ile zostanie ono zastosowane, zostanie podana przy opisie publikacji.
    2. W Sklepie internetowym na stronie pod adresem https://www.pro-body.pl/informacje-o-ebookach znajduje się ogólna informacja techniczna dotycząca zastosowanych form zabezpieczeń.
    3. Nie wolno usuwać zabezpieczenia publikacji. Klient, który nabył publikację zobowiązuje się do nieusuwania jej zabezpieczenia.

Dział VII. Wymagania techniczne i technologiczne

  1. Aktualne wymagania techniczne i technologiczne umożliwiające korzystanie z publikacji będą dostępne w Sklepie internetowym na stronie https://www.pro-body.pl/informacje-o-ebookach.
    2. Zastrzega się jednocześnie, że, o ile z opisu podanego przy danej publikacji na stronie Sklepu internetowego lub na stronie podanej w pkt 1 powyżej, nie będzie wynikać nic innego:
    a) przy pierwszym otwarciu pliku zawierającego zakupioną publikację może być konieczne połączenie z Internetem,
    b) do czytania publikacji zabezpieczonych znakiem wodnym nie jest wymagane stosowania specjalnych programów. System zabezpieczeń umożliwia dowolne odczytywanie publikacji na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format. Lista urządzeń oraz sugerowanego oprogramowania znajduje się w Sklepie internetowym na stronie https://www.pro-body.pl/informacje-o-ebookach.

Dział VIII. Rozwiązanie umowy

  1. W wyniku złożenia przez Klienta zamówienia Sprzedawcy na publikację i potwierdzenia jego przyjęcia przez Sprzedawcę, dochodzi do zawarcia umowy na warunkach opisanych w Regulaminie, zwanej dalej „Umową”.
    2. W przypadku płatności dokonywanych przelewem za tożsame z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia jest udostępnienie Klientowi publikacji na koncie lub poprzez Aplikację; w tym przypadku z datą udostępnienia publikacji Umowa zostaje zawarta.
    3. Jednostronne rozwiązanie Umowy przez Klienta nie mającego statusu Konsumenta regulują obowiązujące przepisy prawne, z tym zastrzeżeniem, iż Klient taki nie może odstąpić od Umowy ani rozwiązać jej w inny sposób, gdy:
    a) zapłacił za jej przedmiot, choćby część kwoty,
    b) publikacja został Mu udostępniona.

Dział IX. Reklamacje

  1. Klient ma prawo zgłosić reklamację w drodze elektronicznej na adres poczty elektronicznej obsluga.klienta@pro-body.pl, pisemnie na adres aktualnej siedziby Sprzedawcy z dopiskiem „Reklamacja dot. publikacji” w przypadku problemów z dostępem do zakupionej publikacji, pobraniem pliku z zakupioną publikacją lub otwarciem takiego pliku, w szczególności, gdy:
    a) pobrany plik zawierający publikację okaże się uszkodzony,
    b) w określonym w Regulaminie terminie liczonym od momentu zapłaty ceny publikacja nie zostanie Klientowi udostępniona w sposób wskazany w zamówieniu.
    2. Reklamacja winna zawierać w szczególności opis problemu, który Klient zgłasza, imię i nazwisko osoby zgłaszającej w imieniu Klienta reklamację, nr zamówienia, którego zgłoszenie dotyczy, a także sposób kontaktu z Klientem (adres poczty elektronicznej, numer telefonu, numer faksu, ewentualnie adres do korespondencji). Sprzedawca zastrzega sobie możliwość kontaktu z Klientem przy wykorzystaniu podanych przez niego danych kontaktowych.
    3. Z zastrzeżeniem pkt 4 poniżej, reklamacja zostanie rozparzona w terminie 14 (czternaście) dni od dnia dokonania prawidłowego zgłoszenia.
    4. Reklamacje zgłoszone po upływie jednego roku od dnia upływu terminu udostępnienia publikacji Klientowi, nie podlegają rozpatrzeniu.

Dział X. Przepisy dotyczące Konsumentów

  1. O ile nic innego nie wynika z niniejszego Regulaminu poniższe postanowienia mają zastosowane jedynie do Kupujących będących Konsumentami. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym paragrafie do umów zawartych pomiędzy Sprzedawcą i Konsumentem zastosowanie mają postanowienia Ustawy o prawach konsumenta.
    2. Klient mający status Konsumenta składając zamówienie na zakup publikacji wyraża tym samym zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi objętej jego przedmiotem przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 3.
    3. Z zastrzeżeniem ust. 8 Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy.
    4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Jeżeli Sprzedawca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Konsument może także odstąpić od Umowy przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od Umowy, stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu.
    5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na podany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego w sposób, o którym mowa w ust. 4.
    6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
    7. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z publikacji, z wyjątkiem treści, które:
    a. są użyteczne wyłącznie w związku z publikacją, która stanowiła przedmiot Umowy;
    b. dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z publikacji;
    c. zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
    d. zostały wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi Konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
    8. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 7 pkt a.-c., Sprzedawca na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z publikacji.
    9. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z publikacji, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do publikacji lub zablokowanie konta.
    10. Niezależnie od postanowienia ust. 9 w przypadku odstąpienia od Umowy, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z publikacji i udostępniania jej Użytkownikom końcowym.
    11. Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
    12. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, o których mowa w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności do Umów sprzedaży publikacji, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta. Za moment rozpoczęcia spełnienia świadczenia należy rozumieć udostępnienie Konsumentowi publikacji na koncie lub poprzez Aplikację.
    13. Jeżeli publikacja jest niezgodna z umową, Konsumentowi przysługują uprawnienia opisane poniżej, w tym Konsument może żądać doprowadzenia do zgodności publikacji z Umową.
    14. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia publikacji do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
    15. Sprzedawca doprowadza publikację do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając jej charakter oraz cel, w jakim jest wykorzystywana. Koszty doprowadzenia publikacji do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca.
    16. Jeżeli publikacja jest niezgodna z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
    a. doprowadzenie do zgodności publikacji z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 Ustawy o prawach konsumenta;
    b. Sprzedawca nie doprowadził publikacji do zgodności z Umową zgodnie z art. 43m ust. 4 Ustawy o prawach konsumenta;
    c. brak zgodności publikacji z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić publikację do zgodności z umową;
    d. brak zgodności publikacji z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m Ustawy o prawach konsumenta;
    e. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on publikacji do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
    17. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość publikacji niezgodnej z Umową pozostaje do wartości publikacji zgodnej z Umową. Jeżeli Umowa stanowi, że publikacja jest dostarczana w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym publikacja pozostawała niezgodna z Umową.
    18. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli publikacja jest dostarczana w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności publikacji z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności publikacji z Umową jest istotny.
    19. Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu ceny.
    20. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
    21. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Warszawie. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Konsumenci”.
    22. Postanowienia Regulaminu, które ograniczałyby prawa Konsumenta, wynikające z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawnych, nie mają do niego zastosowania.
    23. Zastrzega się, że nie wiążą Konsumenta, te postanowienia Regulaminu:
    a) które stanowią niedozwolone postanowienia umowne w rozumieniu k.c. (art. 3851 – art. 3853 kc) czy naruszają bezwzględnie obowiązujące przepisy prawne dotyczące zawierania umów z udziałem konsumentów,
    b) które zostały zamieszczone w rejestrze postanowień wzorców umowy uznanych za niedozwolone, prowadzonym przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dział XI. Postanowienia końcowe

  1. Klient jest zobowiązany do wyposażenia sprzętu, którego będzie używał celem uzyskania dostępu do systemu teleinformatycznego Sprzedawcy w program antywirusowy i aktualizowania go na bieżąco.
    2. Klienta obowiązuje zakaz wprowadzania do internetu treści o charakterze bezprawnym.
    3. Klient nie ma prawa usuwania zabezpieczeń technicznych zastosowanych przez Sprzedawcę w ramach jego systemu teleinformatycznego czy w ramach publikacji objętego przedmiotem Umowy.
    4. Klient nie może bez pisemnej zgody Sprzedawcy przenieść praw i/lub obowiązków wynikających z Umowy na osobę trzecią.
    5. Umowa podlega prawu polskiemu.
    6. Sprzedawca ma prawo dokonać zmiany numeru telefonu, adresów stron Sklepu internetowego i innych adresów podanych w treści Regulaminu poprzez przesłanie informacji na ten temat Klientowi, który zawarł Umowę na podany przez niego adres (podane adresy) poczty elektronicznej lub zamieszczając je w treści dostępnego w Sklepie internetowym Regulaminu. Wprowadzenie innych – aniżeli określone w dacie wejścia w życie Regulaminu – form płatności jest dokonywane przez Sprzedawcę poprzez podanie na stronie https://www.pro-body.pl/regulamin-sklepu informacji na ten temat. Ww. zmiany nie są zmianami Regulaminu ani Umowy.
    7. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów wynikających z Umowy jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy. Zmiana właściwości miejscowej sądu nie odnosi się do Umów zawartych z Konsumentami.
    8. Wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady publikacji. Postanowienie to nie odnosi się do publikacji nabytych przez Konsumentów.
    9. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawnych, wyłącza się odpowiedzialność prawną Sprzedawcy za wszelkie szkody spowodowane korzystaniem lub niemożnością korzystania z publikacji stanowiących przedmiot Umowy, w tym z tytułu ich wad. Powyższe postanowienie nie odnosi się do odpowiedzialności wobec Konsumentów.
    10. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r. i z zastrzeżeniem ust. 11 dotyczy Umów zawartych w tym dniu i po tym dniu.
    11. W przypadku Umów zawartych z Konsumentami przed dniem 1 stycznia 2023 r. postanowienia Regulaminu stosuje się, jeżeli dostarczanie publikacji miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu. 

Dane osobowe i polityka prywatności

1. W związku z prowadzeniem Serwisu Internetowego dostępnego pod adresem pro-body.pl wraz z jego funkcjonalnościami niniejszym informujemy o ochronie i korzystaniu z Danych Osobowych w celach związanych z wymogami art. 13 RODO.
2. Administratorem Danych Osobowych jest Venore LTD z siedzibą na Cyprze pod adresem 7571 Nicosia, Agiou Therapontos 16, Anglisides zarejestrowana pod numerem HE461759, adres e-mail dla celów związanych z ochroną danych osobowych iod@pro-body.pl
3. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach określonych w Ustawie o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r., Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz postanowieniach niniejszego Regulaminu oraz z zachowaniem odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, spełniających wymogi polskiego prawa.
4. Inspektor Ochrony Danych dostępny jest pod adresem e-mail iod@pro-body.pl
5. Podstawą przetwarzania danych jest zawsze udzielona przez Użytkownika zgoda.
6. Zbieramy takie dane osobowe jak:
7. Dane osobowe zbieramy podczas korzystania z naszego Serwisu pro-body.pl, np. podczas:
8. Powodem zbierania Danych Osobowych jest umożliwienie świadczenia usług, w tym przede wszystkim:
9. Podstawą prawną przetwarzania Danych Osobowych jest:
10. Dane Osobowe są przechowywane i przetwarzane z zastosowaniem wymaganych przepisami prawa środków technicznych i organizacyjnych, zapewniających ich ochronę. Dane osobowe są chronione przed ich pozyskiwaniem i modyfikacją przez osoby nieuprawnione, zgodnie z wewnętrznymi procedurami Operatora. W celu realizacji Usługi odbiorcami Danych Osobowych są:
11. Dane Osobowe zebrane w związku z prowadzeniem Serwisu pro-body.pl oraz zawarciem Umów będą przechowywane:
12. Użytkownik ma zawsze prawo do:
13. podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych osobowych lub ich niepełne podanie może uniemożliwić korzystanie z funkcjonalności Serwisu.
14. W przypadku złożenia przez Użytkownika Zlecenia przy wykorzystaniu Serwisu, Operator może, dla usprawnienia procesu obsługi, przesyłać do Użytkownika na podany adres elektroniczny wiadomości lub kontaktować się telefonicznie na podany numer telefonu jak również kontaktować się w innej formie za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość celem.
15. Nie stosujemy profilowania i zautomatyzowanego procesu podejmowania decyzji.
16. W przypadku powzięcia informacji o naruszeniu ochrony danych lub stwierdzenia jakiejkolwiek sytuacji stanowiącej naruszenie bezpieczeństwa danych osobowych prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym. Pozwoli to nam ustalić przyczynę naruszenia i podjąć niezwłocznie wszelkie czynności mające na celu usunięcie naruszenia i zabezpieczenie danych osobowych w sposób należyty przed dalszymi naruszeniami.
17. Po usunięciu lub zablokowaniu Konta Administrator przetwarza Dane Osobowe Użytkowników zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i niniejszy Regulaminem w celu:
18. W przypadku przejścia praw związanych z Serwisem na inny podmiot, dane, w tym dane osobowe Usługobiorcy wraz z Serwisem przejdą na nabywcę praw do Serwisu, na co Usługobiorcy wyrażają zgodę poprzez akceptację niniejszego Regulaminu.
• imię i nazwisko;
• adres zamieszkania, adres korespondencyjny, adres odbioru, adres dostawy;
• numer telefonu;
• adres e-mail;
• numer NIP, Regon, KRS;
• numer rachunku bankowego.
• dane transakcyjne – płatności realizowanych na rachunek i z rachunku,
• dane finansowe – saldo Konta Skarbonki,
• dane kontraktowe – zawartych umów, w tym Zleceń,
• dane komunikacyjne – prowadzonej komunikacji,
• dane transakcyjne
• Korzystania z funkcjonalności Serwisu,
• rejestracji w Serwisie w trakcie zakładania Konta
• weryfikacji i identyfikacji (np. podczas logowania)
• zawierania umów o świadczenie Usług i Usług przewozowych
• realizacji umów zawartych z wykorzystaniem Serwisu;
• realizacji przepisów prawa
• na potrzeby działań promocyjnych i handlowych Operatora, tylko po otrzymaniu dodatkowej zgody.
• korzystania z funkcjonalności Serwisu (w tym zalogowania się do niego);
• zawierania i realizowania umów o świadczenie Usług, które zawierane są przy pomocy Serwisu;
• przesyłania informacji o zmianie warunków świadczenia usług, w szczególności o zmianie cennika i Regulaminów;
• obsługi należności i roszczeń związanych z zawartymi umowami, w tym prowadzenie procesu reklamacyjnego i windykacyjnego;
• umożliwienia komunikacji pomiędzy Nadawcą a Przewoźnikiem, Usługobiorcą i Odbiorcą
• prowadzenie korespondencji w celu realizacji Usług;
• sporządzania dokumentacji księgowej, w tym wystawiania faktur;
• sporządzania dokumentacji zawieranych umów;
• badań statystycznych dla celów archiwalnych;
• realizacji innych obowiązków wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
• tylko w przypadku wyrażenia dodatkowej zgody – przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, informowania o promocjach.
• realizacji umowy o świadczenie usług określonych Regulaminem Serwisu prowadzonego przez Venore LTD (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
• wypełnienia obowiązku prawnego administratora (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i ust. 3 RODO);
• dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
• tylko za dodatkową zgodą, marketingu produktów lub usług własnych, (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
• wybrani przez Usługobiorców Przewoźnicy (Kurierzy), jak DPD, InPost Paczkomaty, InPost Kurier, (a także ich podwykonawcy) – aktualny wykaz Przewoźników znajduje się w naszym Regulaminie dostępnym na stronie pro-body.pl
• banki i operatorzy systemu płatności, zapewniający obsługę płatności, zwrotu środków pieniężnych (pobrań)
• podmioty zajmujące się obsługą księgową
• osoby i podmioty realizujące zlecane usługi w tym Nadawcy znani odbiorcom przekazując im dedykowane kody rabatowe
• podmioty zajmujące się dochodzeniem roszczeń i obsługą prawną
• podmioty świadczące lub pośredniczące w usługach teleinformatycznych, w tym dostawcy hostingu;
• osoby, organy i instytucje uprawnione do dostępu do danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów.
• przez okres wykonywania zawartej umowy – do czasu zakończenia jej realizacji, a po tym czasie przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa,
• w związku z wykonaniem wszystkich zobowiązań wynikających z umowy – do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń,
• w zakresie wypełnienia zobowiązań prawnych ciążących w związku z prowadzeniem działalności i realizacją umów – do czasu wypełnienia tych obowiązków,
• w przypadku wyrażenia zgody na informowanie o aktualnych promocjach i ofertach, i/lub przekazywanie informacji handlowej – do czasu cofnięcia zgody.
• żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania a także do przenoszenia swoich danych osobowych.
• wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody, nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
• sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w dowolnym momencie
• wniesienia skargi do organu nadzorczego (GIODO)
• w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu otrzymywania informacji handlowych, możesz tę zgodę w każdym momencie cofnąć.
• udzielenia odpowiedzi na wiadomości Użytkownika;
• przekazania Użytkownikowi informacji dotyczących Zlecenia;
• wyjaśnienie kwestii płatności za Zlecenia;
• wyjaśniania i korygowania ewentualnych błędów lub niejasności.
• należytego rozliczenia zmówionych usług;
• należytego zakończenia wykonywania usług na rzecz Usługobiorcy;
• rozpatrzenia reklamacji.
• własnej sprawozdawczości finansowej i podatkowej;

1. Przetwarzanie innych danych. Cookies

1. Podczas wizyty Użytkownika na stronie internetowej Serwisu pro-body.pl automatycznie zbierane są dane dotyczące wizyty Użytkownika w tym w szczególności:
2. Strona Serwisu pro-body.pl wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki internetowej. W większości przypadków jest to niezbędne do prawidłowego działania stron. Pliki cookies są również używane przez narzędzia analizujące ruch na stronach internetowych.
3. W ramach strony internetowej Serwisu pro-body.pl stosowane są m.in.: takie rodzaje plików cookies:
4. Poniżej znajduje się lista przykładowych zastosowań plików cookies przez stronę internetową Serwisu pro-body.pl:
5. Większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików cookies. Użytkownik ma możliwość określenia warunków korzystania z tych plików za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej, może również w każdej chwili usunąć pliki cookies zapisane w przeglądarce. W celu wyłączenia plików cookie oraz otrzymania szczegółowych informacji na temat zmiany ustawień dotyczących plików cookies, jak również ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach:
• adres IP;
• nazwa domeny;
• typ przeglądarki;
• typ systemu operacyjnego;
• rodzaj urządzenia, z którego nawiązywane jest połączenie;
• czas połączenia z Serwisem
• statystyczne pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej Serwisu,
• reklamowe pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści ofert lepiej dopasowanych do zainteresowań,
• pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach strony internetowej.
• funkcjonalne pliki cookies umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika w zakresie np. wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej.
• podniesienie poziomu bezpieczeństwa,
• podtrzymanie sesji użytkownika na wnioskach, formularzach, ankietach oraz w systemie transakcyjnym. Pozwalają zwiększyć bezpieczeństwo zapewniając, że wszystkie wywołania do serwera pochodzą z komputera Użytkownika. Na serwerze następuje walidacja cookies oraz adresu IP komputera, z którego łączy się użytkownik. W przypadku próby podszywania się pod sesję użytkownika z innego komputera nastąpi przerwanie sesji,
• raportowanie źródeł ruchu,
• badanie skuteczności działań promocyjnych,
• reklamy Google – aby lepiej dopasować reklamy do preferencji użytkowników Operator wykorzystuje pliki cookies, które gromadzą jedynie podstawowe informacje o zachowaniach użytkowników na stronie pro-body.pl. Wszystkie informacje są anonimowe i ich celem jest jak najlepsze dopasowanie wyświetlanych reklam w wyszukiwarce Google jak również na innych stronach internetowych do preferencji użytkownika za pomocą narzędzi takich jak np. Google AdWords i DoubleClick. Użytkownik w każdej chwili może zrezygnować z cookies Google w ustawieniach reklam (www.google.pl/settings/ads)
• Analiza z wykorzystaniem Google Analytics – aby lepiej zrozumieć intencje użytkowników Operator wykorzystuje pliki cookies Google, które zbierają anonimowo jedynie podstawowe informacje na temat aktywności użytkownika w Serwisie pro-body.pl i służą do raportowania źródeł ruchu, analizowania zachowań użytkowników na stronie internetowej oraz do badania skuteczności działań promocyjnych.
• Chrome https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
• Firefox https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka?esab=a&s=ciasteczka&r=0&as=s
• Internet Explorer https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
• Opera http://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookies.html
• Safari https://support.apple.com/pl-pl/HT201265
• Microsoft Edge https://support.microsoft.com/pl-pl/help/10607/microsoft-edge-view-delete-browser-history

2. Zabezpieczenia i zagrożenia

1. Operator zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych dzięki odpowiednim środkom technicznym oraz organizacyjnym, mającym na celu zapobieżenie bezprawnemu przetwarzaniu danych oraz ich przypadkowej utracie, zniszczeniu oraz uszkodzeniu, m.in. w tym celu komunikacja jest zaszyfrowana z użyciem protokołu SSL (Secure Socket Layer).
2. Protokół SSL to rodzaj zabezpieczenia, polegający na kodowaniu danych przed ich wysłaniem z przeglądarki Usługobiorcy i dekodowaniu po bezpiecznym dotarciu na serwer. Informacja wysyłana z serwera do Usługobiorcy jest również kodowana, a po dotarciu do celu dekodowana.
3. Protokół SSL szyfruje, uwierzytelnia i zapewnia integralność wiadomości.
4. Operator informuje, że nawet w przypadku, gdy zostały podjęte środki zamierzające do zabezpieczenia danych przekazywanych przez Usługobiorcę za pomocą sieci Internet, nie można wyeliminować szczególnych zagrożeń, które są związane z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną, takich jak:
5. Dla zachowania bezpieczeństwa i ograniczenia zagrożeń z ust. 4 Usługobiorca powinien:
• możliwość otrzymania spamu;
• obecność i działanie oprogramowania typu malware, w tym: wirusów komputerowych;
• obecność i działanie robaków internetowych (worm);
• możliwość zadziałania oprogramowania typu spyware;
• możliwość bycia narażonym na cracking lub phishing (łowienie haseł);
• piractwo;
• sniffing;
• możliwość wprowadzenia przez inne osoby korzystające z systemu teleinformatycznego i/lub sieci telekomunikacyjnej nielegalnych urządzeń dających nieuprawniony dostęp do usług podlegających ochronie;
• czynności kryptoanalizy, to jest odnalezienia słabości systemu kryptograficznego, a tym samym umożliwienia jego złamania lub obejścia;
• możliwość bycia narażonym na działania innego niechcianego lub „złośliwego” oprogramowana, wykonującego czynności niezamierzone przez użytkownika, nie zaliczane do wymienionych powyżej, a występujące np. pod nazwami: wabbit, trojan, backdoor, exploit, rootkit, keylogger, dialer, hoax.
• ustanowić trudne hasło do Konta Klienta, zawierające wielkie i małe litery, cyfry, znaki, uniemożliwiające w sposób prosty jego odgadnięcie;
• wylogować się z Konta Klienta po zakończonej sesji (samo zamknięcie przeglądarki nie jest wystarczające), nie pozostawiać bez nadzoru urządzenia po zalogowaniu się na nim na Konto Klienta;
• zachowywać loginu i hasła do Konta Klienta w tajemnicy, nie ujawniać go innym osobom;
• korzystać z Serwisu wyłącznie za pośrednictwem zaufanych komputerów, posiadających zaktualizowane programy antywirusowe i systemy operacyjne;
• unikać zapamiętywania danych na komputerze jak login i hasło w szczególnych na obcych komputerach;
• unikać korzystania z Serwisu za pomocą otwartej sieci i sieci nieznanego dostawcy.

3. Zasady użytkowania Serwisu

1. Operatorowi przysługują prawa własności intelektualnej do Serwisu. Wykorzystywanie Oprogramowania przez Użytkowników w inny sposób niż związany ściśle z Usługą jest zabronione. Dotyczy to również jakichkolwiek prób ingerowania w Oprogramowanie.
2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Użytkownik są następujące:
3. Usługobiorcę korzystającego z usług świadczonych drogą elektroniczną obowiązuje zakaz dostarczania do Serwisu treści o charakterze bezprawnym.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz niedostarczania przez lub do systemów teleinformatycznych Operatora następujących treści:
5. Operator zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych Serwisu mogących powodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie z usług. Terminy prac i przewidywany czas ich trwania będzie publikowany na stronie pro-body.pl przed rozpoczęciem prac.
6. Dostęp do informacji, o zmianach dotyczących sposobu i zakresu świadczenia usług przez Operatora oraz do informacji, których wymóg dostarczania wynika z art. 6 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Operator będzie realizował poprzez stronę pro-body.pl
7. W przypadkach szczególnych, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność systemu teleinformatycznego, Operator ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług, bez wcześniejszego powiadomienia oraz do przeprowadzenia prac konserwacyjnych mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności systemu teleinformatycznego.
8. Niezależnie od powyższego Operator ma prawo zaprzestać świadczenia Usług w każdym czasie, jeżeli takie uzasadnione żądanie zostanie zgłoszone wobec niej przez dostawcę Internetu lub inny uprawniony podmiot.

ZAŁĄCZNIK nr 1. O prawie odstąpienia od umowy.

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia dostawy zamówionego towaru. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować spółkę pod nazwą Venore LTD z siedzibą na Cyprze pod adresem 7571 Nicosia, Agiou Therapontos 16, Anglisides zarejestrowana pod numerem HE461759 adres e-mail contact@pro-body.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej email: contact@pro-body.pl Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku np. w formacie pdf poprzez pocztę elektroniczną. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. W każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.

ZAŁĄCZNIK nr 2. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY.

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat:
Venore LTD z siedzibą na Cyprze pod adresem 7571 Nicosia, Agiou Therapontos 16, Anglisides zarejestrowana pod numerem HE461759 adres e-mail: contact@pro-body.pl

– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.